Sierteelt – digital readiness

De toekomst van de sierteeltmarkt is veelbelovend maar zal ook voor partijen in de keten veranderen. Dit zal voornamelijk gedreven worden door de digitalisering van processen en het veranderend koopgedrag van de consument (die meer en meer  online aankopen van bloemen en planten zullen gaan doen). Daarnaast heeft de globalisering van de productiemarkt en de ontwikkelingen in de afzetmarkten grote invloeden op de gehele wereldwijde sierteeltmarkt.

Verdere digitalisering van de sierteeltketen zal leiden tot meer keteninformatie wat gebruikt kan/zal worden voor effectievere stromen van goederen (bloemen en planten) en transacties. Ook zal de  commerciële relaties tussen kwekers en kopers en tussenpersonen veranderen waardoor keten verkorting zal ontstaan en de efficiency in de sierteeltketen zal verhogen.
Alvorens sierteeltbedrijven de kansen van de digitale revolutie kunnen benutten zijn er ook belangrijke obstakels te overwinnen, te denken valt aan de bewustwording en acceptatie graad binnen deze (traditionele) sector. Tevens zal het bedrijf digital ready moeten zijn. WeDoDigital heeft hiervoor een aanpak.

Digital Readiness Scan

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s